Isnin, 29 Mac 2010

Perjuangan dari hati yang mati...

Bernafa dalam jiwa hamba..

Demi mencari sebesar-besar keredhaan Allah.

Yang bisa melunakkaan hati dalam persediaan bertemu dengannya.

Pertemu yang pasti..

Tak usah dilari tak usah dibohongi.

Pertemuan itu pasti akan terjadi.

Hanya masa yang akan menetukan.

Saat ajal akan menjelma.



Disaat manusia leka dengan tipu keji dunia.

Disaat manusia leka dengan belaian enak hawa nafsu.

Disaat manusia leka dengan santapan palsu dunia.

Aku meredah dunia dalam mencari keredhaan ilahi.
Ingin membentuk jiwa yang suci.

Bertemu dengan ilahi.



Aku memohon kepada-Mu ya Allah.

Tetapkanlah imanku.

Tetapkanlah pendirianku.

Thabatkan aku dalam perjuangan suci ini.

Perjuangan yang melawan daki dan duri.

Yang penuh dengan tarbiyah dan tribulasi.



Aku lemah ya Allah.

Jiwa ku kadang-kadang meronta.

Meronta dengan keasyikan dunia yang sungguh menawan ini.

Walaupun aku tahu itu palsu belaka.

Tapi ia ilusi yang sungguh menjadi.

Aku sedar ya Allah itu semua ujian-Mu.

Kepada setiap hamba di bumi ini.

Demi mencari hamba yang seikhlas hati menagih cinta-Mu.



Aku pohon ya Allah.

Kuatkan iman aku.

Mantapkan ilmu dan amalku.

Moga disana aku bisa bertemu dengan-Mu..

Ya Rabbul Izzati….

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.