Rabu, 24 Mac 2010

April Fool hari pembodohan umat Islam sedunia


Bulan Mac semakin melabuhkan tirainya. Tinggal 6 hari lagi kita akan menjejakkan kaki ke bulan April. Segala pengalaman dan pengajaran di bulan ini akan kita kenang untuk diperbaiki lagi pada bulan yang akan datang. Begitulah seterusnya hidup manusia bilamana pengajaran itu menjadi guru yang paling setia mengajar manusia. Pengajaran itu menjagi guru yang paling kerap mengajar manusia.



Semakin hari ilmu manusia semakin bertambah. Kata orang semakin bertambah ilmu semakin banyak yang tidak tahu. Semakin belajar ilmu semakin luas ilmu itu mencapah. Seolah-olah menuangkan minyak di dalam air. Akan mencapahlah lapisan minyak itu sejauh mana ia boleh pergi. Semakin dituang semakin ia bertambah capahannya. Alhamdulillah diskusi dengan seorang sahabat di bilik Majlis Perwakilan Pelajar menambahkan sedikit ilmu saya yang sebelum ini saya tidak tahu. Takut juga dalam kejahilan kita, kita akan melanggar syariat Allah.



Seperti mana yang saya sebut diatas tadi kita akan melangkah masuk ke bulan April. Bulan antara bulan yang disambut oleh masyarakat Kristian kerana di bulan itu akan disambut APRIL FOOL. Tahukah anda bagaimana sejarah April Fool mula dikenang? Tahukan anda apakah peristiwa yang mencatatkan 1 April sebagai hari April Fool.. Hari bodoh? Yup!!! Memang bodoh dan bangang sekali disebabkan orang Islam tidak mengetahui peristiwa ini maka mereka tanpa rasa bersalah menyambut hari ini dengan gembiranya. Hari memperkenakan orang lain. Kita memperkenakan orang pada hari tersebut sempena April Fool tanpa kita sedar sebenarnya sejarah April Fool datangnya apabila orang-orang Islam diperbodohkan oleh penganut Kristian Laknatullah di Sepanyol dulu..



Cerita lanjut berkenaan hal ini saya akan cuba muatkan beberapa hari lagi. Buat masa sekarang saya nasihatkan janganlah kita tergolong dalam golongan orang yang begitu gembira menyambut April Fool tanpa menyedari hakikat cerita sebenar di sebalik April Fool..

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.