Isnin, 29 Jun 2009

UMNO fikir rakyat Manek Urai tu bodoh..

Macam2 takik UMNO untuk memenangi pilihanraya pada kali ini. Baik taktiknya yang baik hingga ke taktik yang paling jahat xbertamadun. Boleh dikatakan strategi yang pernah digunakan oleh Arab Jahiliyah masih digunakan oleh UMNO untuk melawan PAS. Kejahilan dan kejahiliyahan UMNO semakin terserlah dek kebangangan mereka sendiri.

Apa nak peliknya. UMNO memang keturunan arab jahiliyah keturunan Abu Jahal anak murid abu jahal laknatullah. Yang terbaru aku dengar daripada mulut Husam Musa semasa malam pengisytiharaan calon PAS, UMNO sekali lagi menggunkan taktik yang bodoh lagi bengap.
Satu perjumpaan dibuat di rumah Dato’ Stopa mamat di rumahnya di Kuala Lumpur bersama anak-anak Kelantan kelahiran Manek Urai. Dalam perjumpaan itu mereka dijanjikan duit sebanyak Rm 300 seorang dengan syarat jangan balik mengundi untuk pilihanraya ini.

Adeh!! Poyo punya taktik. Aku ingatkn bayar Rm 300 soh balik mengundi pangkah UMNO. Tapi rupanya soh jangan balik mengundi. Sebenarnya UMNO masih ingat lagi sejarah ngeri mereka membawa balik 80 ribu rakyat Kelantan untuk mengundi UMNO pada PRU-12 yang lepas tetapi sebaliknya yang terjadi apabila sebahagian besar mereka memilih untuk memangkah PAS. Disebabkan itulah kepercayaan UMNO kepada rakyat Kelantan sudah pudar dan menukarkan taktiknya aga rakyat Kelantan jangan balik mengundi tetapi dibayar Rm 300.

Yang paling melucukan saya ada hadirin yang bertanya pada malam itu bilakah UMNO nak tunaikan janji bayaran yang pilihanraya yang lepas. Hahaha.. Itulah bengapnya UMNO apabila cuba untuk menipu rakyat Kelantan tetapi rakyat Kelantan sudah cukup matang dengan perangai jadian UMNO ini. Usahlah berjanji yang baru kalau bayaran janji yang dulu pun tidak ditunaikan lagi. Aku tak tahula cam mane muka Stopa Mamat bila diajukan soalan tersebut.

Mungkin Stopa Mamamat fikir rakyat Kelantan di kawasan kampong seperti Manek Urai bodoh untuk berfikir tentang taktik jahat UMNO. Sebenarnya UMNO silap percaturan kalau fikir rakyat Manek Urai sedemikian. Kampong memang kampong tapi otak dan cara politik orang manek urai lain dari yang lain.

Apa-apa pun kita tunggu apa lagi taktik bangang UMNo selepas ini. Taktiknya menyerlahkan lagi bangang UMNO dan sekutu2nya begitu juga penyokong-penyokong tegarnya.. Tegar melebihi penagih dadah.

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.