Khamis, 25 Jun 2009

Isu Manek Urai : Aduan Polis Pemuda UMNO Buka Pekung Sendiri


yang di bawah ini memadai:







Banyak pihak hari ini menyifatkan aduan polis yang dibuat oleh Pemuda Umno Kelantan berhubung satu kenyataan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakan Umno dengan ajaran sesat dan juga komunis sebagai tindakan yang mendedahkan pekung UMNO sendiri.

Malaysiakini yang memetik laporan Bernama menyatakan kenyataan Nik Aziz, yang juga mursyidul am PAS, didakwa berbaur hasutan dan boleh mewujudkan ketegangan dalam kalangan rakyat, lapor Bernama.

Aduan itu dibuat oleh ketua Pemuda, Anuar Safian, di balai polis Kota Bharu pada 10.30 pagi tadi dengan diiringi kira-kira 100 anggota pergerakan itu (angka sebenar mengikut seorang sahabat yang kebetulan lalu hanyalah disekitar 20-30 orang) yang membawa beberapa sepanduk mengecam tindakan PAS bekerjasama dengan DAP dan PKR.

Di dalam membuat aduan berkenaan Pemuda UMNO tidak menyedari bahawa merekalah yang perlu ditahan dan didakwa kerana membawa sepanduk yang menimbulkan dan menyemarakkan api perkauman di kalangan rakyat.

Mereka ingin sangat mengetahui "berapa ramaikah yang telah dibunuh dan diperkosa oleh Umno sejak penubuhannya" yang mudah sahaja bagi PAS membuktikannya dengan apa yang mereka pemuda-pemuda UMNO Kelantan telah lupa mengenai peristiwa pembunuhan beramai-ramai di Memali pada 19 November 1985 oleh Kerajaan UMNO Barisan Nasional dengan menggunakan 4,000 tentera bersenjata menyerang dan membunuh Ustaz Ibrahim Libya di rumahnya, di Kampung Memali Mukim Siong Baling Kedah. Seramai 14 ahli dan penyokong PAS syahid, 8 cedera parah parah dan 161 termasuk kanak-kanak ditahan.

Sebelum itu, pada 18 Januari 1985 tercetus pula apa yang disebut ‘Peristiwa Berdarah Lubuk Merbau’ sehari sebelum pembuangan undi pilihan raya kecil Parlimen Padang Terap. Dikatakan di mana lebih 200 ahli UMNO menyerang pekerja pilihan raya PAS di Felda Lubuk Merbau, menyebabkan 7 cedera parah, dan seorang bernama Osman Talib meninggal dunia, esok harinya.

Dan mengenai persoalan Umno disamakan dengan ajaran sesat Ayah Pin, Ketua Pemuda itu bertanya berapa ramaikah yang telah disesatkan oleh Umno.

Untuk menjawabnya kita nyatakan kalau ingin dibuktikan penghinaan dan penolakan UMNO terhadap Islam necaya blog ini terlalu sempit ruangnya untuk disenaraikan semua kisah pencabulan UMNO terhadap Islam dulu, kini dan selamanya.

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.