Isnin, 8 Jun 2009

Mat Saman Kati.... Blogger rakyat??

Pagi-pagi lagi sesudah subuh aku terus ngadap laptop. xdak la blogger yang aku kunjungi dulu melainkan blogger kesayangan ramai iaitu Mat Saman Kati. Wah!!!..ingat nak hentam PAS lagi tapi dh sejuk kot nampaknya abat mat kita nie. Tapi apa pun aku tetap respek die sebab die blogger hebat dalam bloggernetwork. Jadi kerana kehebatan die aku paparkan tulisan pasrah die untuk kali nie. tp xtahula kalau2 esok die nak mengamuk lagi. hehehe.... Tapi ok ja kot sbb die kata die blogger rakyat. Rakyat Punya la tu..Sedar xsedar aku byk blaja ngan die supaya jgn takut nak bagi pendapat. Orang nak hentam, hentam la. Asalkan kita blaja bagi idea kita walaupun idea kita memang bangang

Ikuti Buah Fikiran Mat Saman Kati

Jangan risau..aku bukan nak tulis pasai cerita-cerita dalam Pas lagi. Jauh sekali nak cerita pasai skandal dalam Pas. Aku tak ada hak nak cerita pasai Pas sebab aku bukan ahli Pas.

Kalau aku nak cerita..aku kena cerita baik-baik. Kalau yang kurang baik…maknanya aku nak pecahbelahkan Pas. Sori la. Kalau nak baik saja…pi beli Harakah. Kalau nak cerita baik saja pasai PKR…pi beli Suara Keadilan.

Bila time pilihanraya…hangpa punya sanjung…sampai kelangit. Bila habih pilihanraya…kita cerita yang tak betui…dan-dan tu juga kita diberi bermacam label. Tapi aku bukan nak salahkan hangpa. Bukan hangpa yang suruh aku jadi blogger…aku yang gatai nak jadi blogger. Orang politik memang macam tu…baik Pas, PKR, DAP…serupa saja. Masa pilihanraya depa punya tatang…lepas pilihanraya..mampuih pi la kat hangpa.

Dan Perakexpress bukan dimiliki oleh mana-mana parti. Bukan dimiliki oleh mana-mana individu. Ia sudah jadi milik rakyat. Tak ada bos…tak ada kuli…semua serupa. Dan team Perakexpres boleh tulih apa yang depa suka. dan pembaca pun boleh pilih…sama ada nak baca atau tidak. Hangpa tak paksa aku…aku tak paksa hangpa.

Bukan macam Pakatan Rakyat. Orang PKR tak boleh tulis pasal Pas. Orang Pas tak boleh kutuk PKR. Hanya orang Pas boleh kutuk Pas…hanya orang PKR boleh kutuk PKR. Pirrrah!!
Buang “Pas for all”…gantikan dengan “For members only”. Buang “keadilan untuk semua”…gantikan dengan “untuk ahli PKR sahaja.”

Cukup…aku tak akan cerita pasai Pas lagi. Dan aku tak mau cerita pasai PKR lagi. Biar orang lain yang cerita. Nak tau macam mana layanan Pas terhadap blogger…baca kat blog Ummi. Yang ni Muslimat Pas yang tulih. Nak tau macam mana layanan DAP..baca kat anje-online. Serupa saja.
Aku nak pi tengok kugiran. Siang tadi ada orang kahwin…dan malam ni ada kugiran dan joget lambak. Aku nak tengok orang tua menyanyi lagi tahun enam puluhan. Aku nak tengok anak muda berjoget lambak.

Mampuih pi la dengan Kerajaan Perpaduan. Mampuih pi la dengan cakap-cakap hipokrit

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.