Isnin, 8 Jun 2009

Menatang apa Kerajaan Perpaduan tu?? Aku sendiri pun tarak tahu daa.

Pot pet pot pet semuanya sibuk nak bercakap pasal kerajaan perpaduan yang ditaja oleh TGHH(Haji Hadi). Xkire dari PAS, PKR, Dap dan juga ameno sendiri. Cakap ada yang bernada lembut dan ada yang lagaknya keras. Seolah-olah nielah satu projek TGHH yang paling bodoh dan sial di abad ini. Ada sesetengah blogger yang menulis umur baru setahun jagung tapi sebab ghairah nak menulis(xtahu la pengaruh sapa) maka ditulis la ikut nafsunya tanpa membuat kejian apa yang dimaksudkan dengan Unity Government ataupun Kerajaan Perpaduan.


Dengarnya memang bunyi hebat dan menakutkan. Gerun gak aku dengar istilah kerajaan Perpaduan nie. Naik bulu roma. Nak berpadu ngan sapa?? Sudah pasti dengan UBN lahanat tuh. Macam mana pengabungan ini boleh berlaku? Macam mana mekanis yang akan berjalan dalam gabungan ini? Hahahaha… Aku tahu ramai yang xtahu kan? Menghentam memang sedap. Tapi tahunya tarak. Memang bodoh bangang.


Kesannya sekarang UMNO mengambil kesempatan dek kebodohan Aktivis2 PR berperang isu ini. Sekarang peranan media UMNO bertalu-talu menyuluh PR dan menkabarkan kepada rakyat jelata PR sudah berpecah. Berperang bagai nak rak. Ada seorang blogger tu sanggup menulis “Nasha Bangsat”.. hahaha… nie cara politik sapa nie?? Sapa ajaq nie??? Hishhhh… Buang perangai lama. Jgn amlkan sangat.


Sambil aku melayari blog-blog blogger yang memang panas punggung malahan sekarang mungkin dah terbakar sejak kemenangan Ust Nasha aku terjumpa penerangan mengenai Kerajaan Perpaduan. Dulu aku pernah baca kat harakahdaily tapi xsempat habis sbb ada kerja lain. Terima kasih kepada saudara Pria Malaya atas informasi ini. 'Kerajaan Perpaduan' VS 'PAS the only choice'


So menatang mana yang xtahu skit habuk pun pasal kerajaan perpaduan nie tolongla baca skit2. Aku tahu benda nie memang amat asing dalam politik Malaysia sebab orang Malaysia lebih suka dengan politik kepartian. Sebab itu bila isu ini dibangkitkan oleh TGHH semua melenting macam bangang. TGHH haji hadi sendiri menegaskan benda ini sangat asing untuk rakyat Malaysia dan tidak boleh dilaksanakna secara gopoh.


“””“Bagaimanapun, Hadi berkata gagasan itu perlu melalui proses perbincangan secara terperinci oleh pelbagai pihak dan tidak perlu dilaksanakan secara tergopoh gapah kerana ia suatu yang baru di kalangan rakyat.””””mStar


Yang penting kita kena tahu kat sini Kerajaan Perpaduan yang dimaksudkan oleh TGHH bukanlah sama macam PAS bergabung ngan UMNO zaman Dato’ Asri dulu yang mana menyaksikan PAS diceraikan dengan talak 3 selepas kedudukan UMNO kian selesa. TGHH bukan la bodoh sgt nk bergabung ngan UMNO mcm yang PAS pernh kena dulu. TGHH kenal UMNO bukan sari dua malah dan lama, lebih lama daripada PKR ditubuhkan..huhu
Aku secara peribadi tidak bersetuju dengan dasr ini sebab nk xplain kepada rakyat memang memakan masa dan susah. Lagi satu keikhlasan UMNO boleh dipertikaikan. Tapi kerana aku ingin benda ini reda (kira nie tindakan bijak aku la) maka aku cuba x buat kalut dalam menghadapi isu ini.

Jadi lepas nie jangan la jadi mat2 bodoh lagi dop berperang sana sini. PRU-13 dah makin dekat. Tumpukan pada kekuatan kita nak hadapi PRU-13.

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.