Sabtu, 20 Jun 2009

nate apo anok wei kerajaan pepadue tuh?? pok cik xtahu..

pakcik nie bekas UMNO.. UMNO penipu. pilih kasih .kata pakcik yg belakang tu
Unity C4 Government… apa kata penduduk manek urai?? Huhuhu.. sungguh aku terharu dengan perkembangan ini. Sungguh menyedihkan. Buat UMNO la..huhu. aku baru jer balik dari manek urai selepas ditugaskn untuk menyelesaikn misi penting disana dibawah MSK(Markas Siswazah Kelantan).


Alhamdulillah pakcik-pakcik kat sana xkira UMNO atau PAS memang sporting. Xdak tanda-tanda dorg akan menganas mcm harimau macam kata pemuda AMENO tuh. Jadi kesempatan itu aku sempat sembang-sembang lebih daripada 50 org penduduk kg setelah misi aku sehari setengah mengerahkan tenaga utk berjumpa penduduk kg nk tahu mengenai keberkesanan isu kerajaan perpaduan yg cuba dipanaskan oleh AMENO.


Rata-rata bagi orang PAS kawasan tu menyerahkan isu kerajaan perpaduan kepada pemimpin atasan untuk menyelesaikannya.katanya “tok guru kito bijok doh. Xpayoh dop pening palo la piki bendo nie”..hehe.. aku tersenyum sendirian mendngr jawapan pak cik tu. Adal yang mengambil sikap berkecuali dan ada yang xfaham langsung isu kerajaan perpaduan. Katanya “ menato apo kerajaan pepaduan. Pok cik ado tgk tibi tapi pokcik xtahu gapo2.” Hahaha.. Bagus pak cik ku..


Jadi kesimpulannya senjata UMNO utk megelegakkan isu kerajaan perpaduan di Manek Urai dianggap sampah oleh orang Manek Urai. Sememangnya UMNO parti sampah dan suka buat kerja sampah..

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.