Isnin, 29 Jun 2009

Pemuda UMNO ajak Tok Guru berdebat plak dah..

Nak tergelak aku baca berita-berita lawak yang tersiar dalam AKhbar SINAR HARIAN pada hari ini. Kata orang tua kalau nak gelak jangan tahan-tahan lagi nanti kena penyakit. Aku pe lagi terus gelak kuat-kuat. Hehe.. Tapi aku masih ingat pesan Rasulullah agar jangan banyak gelap nanti gelap hati maka aku sekadar tersenyum sinis je lah..Ermm… Nasib baik.

Pergerakan pemuda UMNO menyifatkan cadangan Mursyidul Am PAS yang ingin berdebat secara terbuka dengan Perdana Menteri Najib Altantuya adalah satu langkah baik bagi menyelesaikan kemelut yang melanda dua parti itu.

Mereka juga melaporkan ingin mencabar TGNA agar berdebat dahulu dengan Pemuda UMNO negeri sebelum layak untuk berdebat dengan Perdana Menteri. Kata pemuda UMNO “Jika beliau Berjaya melepas debat Pra-kelayakan ini, maka Nik Abdul Aziz layak berdebat dengan Perdana Menteri Malaysia.” Adeh… hebat sangat ke pemuda UMNO Kelantan nie? Belajar setara mana? Lepasan Universiti Mana UMNO Kelantan nie? aku ibaratkan Pemuda UMNO Kelantan nie ibaratkan seorang anak kecil yang kehingusan marahkan seorang tua yang begitu hebat ilmu dan persilatannya. Kanak-kanak hingusan ini marahkan ilmuan tua itu kerana ilmuan tua itu mencabar ayahnya berlawan kata-kata maka diajaklah si ilmuan tua itu berdebat.

Cis!!! Budak hingusan. Gelaran ini pernah dikeluarkan oleh TGNA terhadap UMNO sebelum ini. Jangan sampai TGNA pgl budak berak merata sudah la..

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.