Rabu, 5 November 2008


“pom!!pom!!..”beberapa das mercun meneriakkan bunyi di KHAR disebalik keheningan malam. Kemudian terdengarlah bunyi sorakkan oleh penghuni KHAR yang lain sebagai tanda sokongan ataupun protes aku sendiri xtahu..

“Penghuni KHAR dah naik gila.” Kataku kepada kawanku. Selepas itu keadaan jadi gawat. Kedengaran sorakkan dan bunyi laungan makin kuat. Aku bergegas ke beranda untuk melihat keadaan di luar. Kelihatan penghuni Blok 1 dan 3 turut sama menjenguk keluar melalui tingkap dalam keadaan terpingga2.

Bunyi laungan dan sorakkan masih lagi kedengaran. Aku mengambil peluang melaungkan TAKBIR dan REVOLUSI. Sengaja untuk memeriahkan keadaan tu.

Hahahaha…

Ntah ape nk jadi ngan penghuni KHAR malam nie. Tiba2 jadi sawan. Ermmmm…

Esok aku ade ezam Psikologi Pendidikan.

Ok lah ana minta diri dulu.

Teruskan perjuangan untuk mentelaah buku.

Jangan sia2kan sisa2 masa yang ada..

Jangan jadi gila mcm budak yang lempar mercun dari tingkat atas tu..

Hehehehe..

Salam..

:)

5 Cetusan minda:

Tanpa Nama,  5 November 2008 6:22 PTG  

apakah maknanye akhi?
khar tgh perang ape tu..haahaha.
meraikan kemenangan OBAMA ke?
atau tension stdy....bersabar la,,,,,

Maahadian Rock 5 November 2008 8:04 PTG  

1huhuhuhu..
ana xtahu la..
mungkin xpuas hati xleh nk baling mercun masa pilihanraya kampus tempoh hari..
huhuhu...

Tanpa Nama,  6 November 2008 12:50 PG  

Salam...

Awak terlalu bnyk bersuara untuk perkara2 yg x pntg. Awak sebagai mahasiswa sudah terikat dengan AUKU. Anda telah melanggar perkara 15 dlm AUKU. Anda boleh disabitkan kesalahan denda RM 200 maksimum dan digantung pengajian.

Awak telah cuba membawa masuk politik luar ke dalam kampus. Nama awak kami telah hantar ke kementerian. Awak adalah bakal kakitangan kerajaan yang akan merosakkan anak bangsa melayu sendiri. Awak lah yang akan memecahbelahkan anak2 melayu akan datang sama seperti Anwar Ibrahim membawa suara reformasi yang x masuk akal itu. Awak sudah tersimpang jauh dari matlamat sebagai seorang mahasiswa.

Selepas ini, tahulah anda pihak KPM dan KPTM akan mengambil tindakan dan nama anda sudah di black listkan. Kerajaan tidak memerlukan bakal kakitangan pembelot dan pengkhianat seperti awak. Ini bukan ugutan tapi ini adalah satu teguran

Wallahualam

Maahadian Rock 6 November 2008 3:59 PG  

huhuhuhu...Innallah hamaa'na..
Rezeki yg ku makan hari2 adalah rezeki daripada Ilahi bukan daripada kerajaan. Aku yakin dengan kuasa Allah...
Tiada kuasa yang dapat menandingi kuasa Allah...

Tanpa Nama,  6 November 2008 11:49 PG  

woi sawan ke dak kat atras neh..
krjaan da nak tuka laaa...

  ©Template by Dicas Blogger.