Khamis, 6 November 2008

Diugut, ditekan itu adalah lumrah dalam kehidupan seorang Islam.Pahala masuk berganda.. :)


Cukup terkilan dan tidak faham dengan situasi politik kampus sekarang. Aku cuna diugut oleh seorang hamba Allah yang tidak mendedahkan identity diri siapakah beliau. Kononnya aku telah membawa politik luar kampus ke dalam kampus. Kemungkinan hamba Allah itu orang daripada HEP ataupun penyokong kuat ASPIRASI.

Beliau mengatakan kononnya nama aku telah di’blacklist’ oleh KPM dan KPT untuk diposting kerana aku adalah seorang mahasiswa dan bakal guru yang akan merosakkan anak bangsa MELAYU. Aku cuba muhasabah diri aku kot2 penulisan aku mengandungi unsur-unsur yang boleh merosakkan anak bangsa aku sendiri.

Inilah komen penuh daripada anonymous di dalam bahagian komen kat blog aku yang aku copy paste. Silalah baca:

“Salam...

Awak terlalu bnyk bersuara untuk perkara2 yg x pntg. Awak sebagai mahasiswa sudah terikat dengan AUKU. Anda telah melanggar perkara 15 dlm AUKU. Anda boleh disabitkan kesalahan denda RM 200 maksimum dan digantung pengajian.

Awak telah cuba membawa masuk politik luar ke dalam kampus. Nama awak kami telah hantar ke kementerian. Awak adalah bakal kakitangan kerajaan yang akan merosakkan anak bangsa melayu sendiri. Awak lah yang akan memecahbelahkan anak2 melayu akan datang sama seperti Anwar Ibrahim membawa suara reformasi yang x masuk akal itu. Awak sudah tersimpang jauh dari matlamat sebagai seorang mahasiswa.

Selepas ini, tahulah anda pihak KPM dan KPTM akan mengambil tindakan dan nama anda sudah di black listkan. Kerajaan tidak memerlukan bakal kakitangan pembelot dan pengkhianat seperti awak. Ini bukan ugutan tapi ini adalah satu teguran

Wallahualam”

Saudara/I sekalian boleh baca komen tersebut disini.

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4247666459885903926&postID=5321799220142238785

Mahu aku tekankan disini bahawa rezeki yang dating tiap-tiap hari dalam hidup aku adalah kurniaan daripada Allah Taala. Walaupun pada zahirnya datang daripada manusia tetapi hakikatnya itu semua datng daripada Allah Taala. Komen yang bersifat ugutan yang terpapar dalam blog aku tidak sedikit pun melemahkan semangat aku. Alhamdulillah.Allah masih memberi kekuatan kepada aku untuk memberikan pandangan dan kritikan terhadap apa jua permasalahan yang timbul dalam isu politik dan isu Islam di bumi Allah ini.

Sesungguhnya Allah bersama kami.

Lagi kuat kami ditekan lagi kuat kami akan bersuara.

Mahasiswa POWER!!!!!

7 Cetusan minda:

Tanpa Nama,  6 November 2008 pada 6:36 PTG  

byakkan bersabar.. ada hikmah disebaliknya.. amin..

Tanpa Nama,  6 November 2008 pada 6:58 PTG  

bersabar la akhi...sobrun jamil...Allah sentiasa bersama org yg benar...insyaAllah...Allahuakbar3x

مَعهَدين الُمعلمْ 6 November 2008 pada 7:13 PTG  

Terima kasih kepada semua sahabat2 speperjuangan. manisnya iman manisnya persahabatan berada didalam jamaah..
:)

Tanpa Nama,  6 November 2008 pada 7:54 PTG  

Allah x akan mnjdkan ssatu itu dgn sia2 akhi....walaupun pahit,akan manis jua akhirnya...pengalaman mengajar kite erti kehidupan...yg benar,payah ore nok ikut...teruskan perjuangan akhi...sahabat2 mu ade disisi mu kala dirimu lemah,mreka sentiasa menguatkan mu...

Tanpa Nama,  7 November 2008 pada 1:01 PTG  

sedak dgr PRK tmpt demo..
tmpt kawe x ganah supo tmpt demo..

مَعهَدين الُمعلمْ 7 November 2008 pada 2:01 PTG  

nok soh ganah sek2 demo keno jadi ganah la..baru merioh..xsaloh kalu ganah bertempat..ko guano?

andalusia 8 November 2008 pada 8:25 PG  

don wori..ALLAH lebih berkuasa..insyaALLAH kalu ALLAH kata ada rezeki ko..xkan kemana..bedooh je yang ngantor komen tu..

  ©Template by Dicas Blogger.