Ahad, 9 November 2008

Demi MASA...Sesungguhnya korang dan aku memang dalam kerugian :(

pakai jam mahal2 tp suka buang masa jugak

“Awal sem lagi nie. Xkan dah nak study kot. Rilek r dulu..

Jap2 lagi lah aku study.”..

“Malam nie gak aku nak mula study tau. Sem nie aku nak dapat result yang cemerlang. Aku nak dapat 4.0 tuu..hehehe… Malam nie aku mesti study. Sem nie aku nak mula awal. Nnt hujung2 sem xlah kalut sangat nak study.”( Niat dipasang dengan betol2 semangat tau, mmg semangat giler lah.)…tapi…

Malam tu habis macam tu jer.Kosong dengan tiada pengisian ilmu. Buat kerja2 lagha. Lepak bilik kawan main game, chatting, bual, usha sana usha sini..Premm.. sana premm.. sini..(naik moto la tu)

Pastu tibalah ujian mid sem..”aaaaarrgghhh!!! aku xstudy lagi nie. Minggu depan ada midsem test. Cam na nie???...mabuk..mabuk..mabuk( huhuhu..bukan mabuk arak tau..Nauzubillah..)..mabuk. ermmm…xpe2 malam nie aku mesti study. Dh niat betol2 nie. Dh tanam azam betul2 nie. Ada 2 bulan lagi nk final ezam aku mesti mula malam nie… Lepas Isya balik dari surau baring2 atas katil sambil pikIr mengenai masa depan. Nk rancang masa depan kononnya. Nk ada kerja ade isteri ada rumah pastu rumah tu xmainla umah kecik2 mestila nk umah besar2. Lagi aku mengelamun malam2 nk buat kuliah agama untuk isteri selepas solat maghrib. Nak jadi suami yang bertanggungjawab la katakan. Didik isteri dengan agama. Hehehehe... Lagi nak balik tinggal kat kelantan kononnya senang nk balik raya. Kos hidup rendah. Mengelamun jauh..jauh tau..Memang jauh. Sampai aku sesat sendirian dalam dunia lamunan aku..Pastu dunia aku jadi gelap kemudian SHUT DOWN (tertido la tu)...Adus xstdy jugak aku malam nie. Pe nak jadi nie.

Esok g kuliah. Belajar pelajaran baru. Semua masuk bab baru. Bab yang minggu lepas xfaham lagi. Adus kantoi cm nie. Mula dah rase menyesal. Pagi tu kelas fizik…memang mengantuk. Aku khusyuk mendengar penerangan Pn Suriani mengenai fizik sampaikan kelapa terhanguk-hanguk (bajet tanda faham la tu). Pastu mata jadi kabur. Kemudian ape lagi aku tido la. Pastu aku bangun pastu kena g dop depan. Adus malu... sume awek2 tengok..

Hehehehe...

Tp aku selamba jer... buat2 xbersalah. Tp ade azam nak ubah diri. Balik nie nk study betol2 nk buktikan pada Pn. Suriani yang aku memang anak murid die yang hebat walaupun slalu ‘tertido’ dalam kelas…

Petang tu kelas Morfo dan kelas Biodiversity. Aku xpernah tido dalam kelas untuk pelajaran nie. Pelajaran nie sshla kalau malas study. Banyak nak kena hafal. Habis kelas aku mesti study. Malam tu aku dengan penuh azam membuka buku. Seperti kebiasaanlah bila aku di meja study aku pn ‘on’ la lap top kesayangan aku nie. Ermmm…. Nk check fs jap pastu nak terus study. Huhuhuhu… ramainya send komen kat aku. Kena balas nie nnt kalau xbalas orang kata sombong plak. Buka fs sorang awek nie…Wow… lawa giler..xpernah aku tengok secantik nie. Layout awek nie lawa giler. Ade bunga2 kat belakang. Layout warna pink. Kata2 kat layout tu romantic sangat. Fuh!! Cayalah.. aku nak ubah jugaklah layout fs aku.

Pastu aku bukala web free layout for fs. Pastu selesailah aku edit fs aku. Hehehehe… cun tau. Masa dah lewat. Masa dah meninggalkan aku. Aku pun tido.AAARRRGHHH..

Xstudy jugak malam tu..

Skrg dh masuk final.. banyak aku xstudy lagi. Aarrgghh… mental giler. Parah. Menyesal sbb byk membuang masa. Teringat Surah Al-Asr… Allah Taala bersumpah dengan masa. SUMPAH.. tu bukan benda main2. Manusia memang selalu berada di dalam kerugian. Alangkah ruginya aku banyak membuang masa. Insaf nie.. bukan setakat insaf malah menyesal giler. Huuuuuu..

Study fizik rase tension. Buka buku morfo nampak bantal + tension. Arrgghhh..

Pe nak jadi nie. Tp Alhamdulillah semangat masih kuat. Dengan semangat nie aku teruskan pulun untuk mentelaah buku2 aku.

Akhir kata…SEM DEPAN AKU XNAK JADI MACAM NIE LAGI. SAHABAT2 KU SEKALIAN BERUBAH LAH. PERANGAI MEMBUANG MASA LAH YANG SEBENARNYA YANG BANYAK MENGHANCURKAN UMAT ISLAM. DOAKAN AKU YER. MULAI SEKARANG MULAKAN AZAM BARU. NIE AZAM BUKAN MACAM ANGAN2 MAT JENIN LAGI. NIE AZAM SEORANG PEJUANG..INSYAALLAH..

Kita sama2 ubah diri kita. Ubah diri untuk perjuangan Islam…Aminnn..

2 Cetusan minda:

Tanpa Nama,  9 November 2008 pada 9:21 PG  

salam akhi,seronok baca....penulisan yg mghiburkan dan mampu mnjd pedoman kpd sumer....moga kite sama2 wat azam pahni...utk wat yg lebih baik sem dpn ..tggalkan perkara yg lagha..erm..mgkin susah..kita kurgkan slow2,insyaAllah kita mampu tggalkan....

Tanpa Nama,  10 November 2008 pada 5:16 PTG  

slm.. betul2.. kita slalunya krgian dlm masa.. namun.. sama-samalah kta brubah.. pasangkan tekad dan niat yang betul.. insyaallah kita pasti boleh.. amin..

  ©Template by Dicas Blogger.