Khamis, 13 November 2008

Adeh...Pening kepala....

anda setuju dengan sesetengah akta AUKU?
Adeh!!...pening kepala. Bermula lepas subuh pagi tadi aku mentelaah slide. Sampai kol 9 tido jap untuk dapatkan tenaga. Pukul 11 aku bangun plak untuk sambung mentelaah slide. Berbaki beberapa beberapa tajuk lagi aku gagahi juga untuk habiskan semua slide walaupun otak dah betol2 letih time tu. Dh menag perangai aku walaupun aku dh baca habis yg slide spot tp rase xlengkap kalau masuk ezam tanpa baca semua.

Kol 2.30 petang ezam bermula. Masuk dewan ezam kat SITC dengan hati yang berdebar2 tapi tenang dan bergaya lagi macho..hehehe. Perjalanan yang panjang selama 3 jam. Paper TSP 2013 berjaya aku jawab sampai habis. Alhamdulillah.... Lebih kurang dalam kol 6 petang baru sampai umah. Rase macam nak deman. Aku rehat2 jap pastu tertido dalam 20 minit kot. Banguk tido tu kepala pusing-pusing. Memang ma aku selalu pesan jangan tido petang. Tp petang nie rase letih sangat. Nak turun main bola tp hari tidak mengizinkan. Sebab tu la aku tertido. Masa aku kat kampus lagi hujan turun xhenti2. Sehingga aku berblogging nie hujan masih turun renyai-renyai.

Balik daripada surau sesudah solat Isya aku jenguk sekejap kat blog upsikini. Mata terbeliak memerhatikan kot2 ade perkembangan terbaharu. Ermm... Berita tetap sama. Seingat aku blog upsikini dah 2 hati tidak diupdate. Walaupun berita blog tidak diupdate tapi ruangan CHAT BOX tetap panas. Timbul isu fitnah dengan kata2 yg merapu dan menjijikkan. Aku sendiri pn xsanggup nak baca. Rase kesal sangat dengan cara berfikir dan cara berpolitik bakal cikgu. Sampaikan pihak ICT sendiri masuk campur dengan memberi warning kepada penulis blog dan juga Chatter kat ruangan CHATBOX. Bunyi warning tetap sama seperti ada orang pernah warning aku dulu. Katanya hentikan penulisan blog atau anda akan dikenakan tindakan tatatertib AUKU. Errrmmm… Akta yang memang populis untuk mengertak pelajar2 xkire dimana2 Universiti. Ada kebaikannya akta init tp banyak juga keburukkannya.

Errmmmmmm... mcm mane la nak didik anak bangsa nnti.

3 Cetusan minda:

andalusia 15 November 2008 pada 10:59 PTG  

bukannya pusat ict pon..org yg sama juga..menyamar je..kantoi dah..

مَعهَدين الُمعلمْ 15 November 2008 pada 11:08 PTG  

hahahahha...betol ker??
adoiillaaa..
haprak betoiii...

  ©Template by Dicas Blogger.