Jumaat, 7 Ogos 2009

Nak jadi wartawan ke nak jadi pondan???

Wartawan Kosmo memang pondan.. Nie isu XPDC ke Pelantar minyak yang disahkan berada dalam wilayah Negeri Kelantan jadi hangat bila wartawan pondan KOSMO “demand” nak pergi ngan kapal ‘titanic’ dalam beritanya di kosmo yang bertajuk “MISI ROYALTI BERTUKAR MISI MAUT”.

Xpercaya ka??

Betol nie..

Nak baca??

Mula-mula korang masuk kat blog nie… Tengok macam mana dia kena tibai ngan komentar..
http://kickdefella.wordpress.com/2009/08/07/bila-mat-sabun-di-bawa-belayar/

Pastu korang baca plak blog nie..
http://perisik-rakyat.com/2009/08/misi-royalti-bertukar-misi-maut.html

Kelakor...wakaka.. ada gak WARTAWAN pondan macam nie. Kerja wartawan nak cari berita bukan nak jadi WARTAWANG...


Tol tak kawan-kawan ku???????

10 Cetusan minda:

Admin 7 Ogos 2009 pada 11:20 PTG  

ad juga ya wrtawan lucu mcm tue..
=)

مَعهَدين الُمعلمْ 7 Ogos 2009 pada 11:22 PTG  

lucu cm ne tu??
bukan lucu..
tp mmg dia pak lawak..

Tanpa Nama,  8 Ogos 2009 pada 1:55 PG  

apa kata saudara penulis blog yg bakal jadi guru ni EMELKAN apa yang saudara tulis dlm blog ni kepada wartawan tu. sebijiklah katakan.SILALAH.

Saya menunggu respon forward EMEL tersebut dari saudara.

مَعهَدين الُمعلمْ 8 Ogos 2009 pada 2:59 PG  

Amboii.. pndai nk menghasut..
Kalau perasan ada sorg yg send email kat dia pastu die balas siap mencarut lagi smpai kuar perkataan pukimak..

Tanpa Nama,  8 Ogos 2009 pada 4:48 PG  

Ni bukan menghasut saudara, ni etika dunia kewartananan dan blog. sejauh mana saudara berani menegur beliau secara emel atau bersua muka? bukan setakat penulisan mcm ni.

saudara belajar ilmu agama, mendedahkan aib orang apa hukumnya? kalau aib itu tidak benar, apa balasan kpd yg memberi aib tu? saya nak jawapan yang berilmiah, saudara bakal guru.

saya nak saudara yang emelkan, sebab org skrg ni pandai je nk ckp dan tulis dlm blog. saya tgk gmbr saudara ni pun macam gaya PONDAN je. minta maaf jika terkasar bahasa.

مَعهَدين الُمعلمْ 8 Ogos 2009 pada 8:25 PG  

sy dah ikuti komentar kat kicdefella tu.

Apa etika kewartawanan?

Kalau tol die pun ikut etika kewartawanan kenapa melenting hebat bila ditegur oleh komentar yang lain sampaikan mengeluarkan perkataan "PUKIMAK"??

Kalau saudara ckp saya mendedahkan aib padanlah dengan kerja die sebagai wartawan metro yg mengambarkan kepentingan diri die melebihi hak rakyat Kelantan..

Kalau nk kira teguran dah mmg lebih dah kat blog kicdefella tu.

مَعهَدين الُمعلمْ 8 Ogos 2009 pada 9:21 PG  

Lagi satu PONDAN biasanya suka berkata-kata tapi takut nak mendedahkan identiti sendiri..

Tanpa Nama,  8 Ogos 2009 pada 4:14 PTG  

saya nak kan saudara yang menegur dia, ini disebabkan tulisan saudara yang tak adil untuk dia. lagi molek sebenarnya mencari kebenaran itu bersua muka sendiri bukan membelakangkan dia dengan penulisan seumpama ini.

saya tak seberapa setuju dengan tanggapan saudara bahawa jika dia mengaibkan pihak lain, saudara pula mengaibkan dia. erti kata mudah, kenapa tak membetulkan apa yang salah.

saya juga tak arif dalam menilai tulisan kicdefella. mungkin penulis itu lebih arif. saudara pula bagaimana?

sedikit masa lagi saya akan berjinak-jinak dalam dunia blog. blog saya dalam proses pembuatan.

مَعهَدين الُمعلمْ 8 Ogos 2009 pada 4:59 PTG  

Adil tak adil tu perkara subjektif susah untuk dinyatakan. kalau diambil kira tulisan dia di dalam kosmo dimana la letaknya keadilan kepada pembaca kosmo? adakah taraf 40% 50%..

Bagi saya apa yang dia dapat kira ok berbanding ketidakdilan yang dirasai oleh rakyat kelantan. sudah 6 tahun dinafikan hak mendapat royalti tersebut.

مَعهَدين الُمعلمْ 8 Ogos 2009 pada 5:04 PTG  

Bagi saya itu tanggungjawab saya membongkar ketidaadilan berita yang disampaikan oleh beliau di KOSMO.

tak payah bercakap soal keadilan kalau berita beliau sendiri di kosmo menyebabkan ketidakadilan kepada ramai pembaca kosmo..

  ©Template by Dicas Blogger.