Khamis, 28 Januari 2010

Selamat mengundi kepada semua warga Mahasiswa Pendidik

Esok Mahasiswa dan mahasiswi UPSI akan melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai pengundi di dalam demokrasi kampus demi memilih ahli Majlis Perwakilan Pelajar sesi yang baru setelah tamat pemerintahan yang lepas.

Pada malam ini Kolej bergema dengan laungan manifesto daripada setiap calon yang bakal bertanding. Nampak jelas pada pemilihan kali ini terdapat dua kumpulan yang mempunyai ideologi masing-masing. Dengan identiti tersendiri mereka membawa semangat mereka, cara mereka dalam mewarna-wanikan demokrasi kampus Universiti Pendidikan Sultan Idris. Bermacam provokasi yang cuba dibuat demi meraih perhatian dan sokongan. Kadang-kadang provokasi itu terkeluar daripada batasan adab sebagai bakal seorang guru. Hina sungguh.. Lu ingat politik kampus ni mcm politik luar ka???

Tamat pukul 12 tiada lagi sebarang kempen yang dibenarkan. Tetapi inilah masanya yang diambil sesetengah pihak untuk mencari undi saat-saat akhir demi meraih undi. Di kolej aku bertaburan flyers2 yang menyatakan nama calon daripada puak tertentu. Itulah tindakan terdesak di saat-saat akhir menunggu hari pengundian esok...

Apa pun aku mengucapkan selamat mengundi kepada warga Kampus Universiti Pendidikan SUltan Idris. Pilihlah pemimpin yang mengenali dunia dan menjadikan akhirat tempat idamannya dan orang dibawah pimpinannya... AMIN!!!

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.