Sabtu, 30 Januari 2010

MAHASISWA PENDIDIK PIMPINAN BITARA.. Bersatu untuk Universiti

Alhamdulillah pilihanraya kampus dah melabuhkan tirainya. Keputusan telah muktamad dan diidytiharkan tanpa ada sebarang kontroversi sebagaimana yang berlaku di universiti-universiti lain. Alhamdulillah hasrat MAHASISWA PENDIDIK untuk membawa politik nilai bersama PIMPINAN BITARA akhirnya tercapai jua. Walaupun pada saat sebelum pengundian tersebar flyers fitnah terhadap golongan tertentu tetapi dengan kuasa Allah dia tidak mampu mencetuskan sebarang hasil kepada orang yang melakukannya(haha..pada muka).



Aku merasakan tidak lambat lagi untuk aku mengucapkan TAHNIAH dan TAKZIAH kepada semua ahli Majlis Perwakilan Pelajar UPSI yang memenangi pilihanraya pada temph hari. Tahniah kerana berjaya mengondol jawanan-jawatan itu dan takziah kerana anda akan menjawab di hadapan Allah Taala nanti atas setiap apa yang anda lakukan apabila anda memegng jawatan itu nanti. Jawatan itu adalah amanah dan setiap amanah akan ditanya oleh Allah Taala.



Jangan kita merasakan benda itu betul selagi kita tidak pandukan kepada Al-Quran dan Sunnah nabi S.A.W. dengar dan terimalah pendapat orang lain jikalau ia berlandaskan ajaran Islam yang sebenar bukannya datang daripada pemahaman Islam kita yang cetek dan secara logik. Kita sebenarnya rugi kerana banyak bergaduh dalam soal hukum yang telah ditetapkan. Yang haram tetap haram. Jangan kita menjadi golongan orang yang menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal. Kelak ia akan menbawa kita daripada nur kepada kegelapan. Bukan wajah kita yang gelap tetapi hati kita yang penuh dengan titik-titik hitam yang berkelam.



Akhir kata daripada saya bersatulah demi MAHASISWA PENDIDIK dan bekerja bersama-sama dengan universiti demi memartabatkan lagi Universiti Pendidikan Sultan Idris. Kita bukan menjadi pak turut tetapi kita bersama-sama universiti untuk mencari landasan kejayaan dan kebenaran…

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.