Sabtu, 18 April 2009

Hati-hati semua..jaga diri korang tu

Hati-hatilah semua. Nak ezam dah nie. Pesanan ini ikhlas daripada ambo. Semalam ambo pergi ke rumah kawan ambo kat taman segar atas urusan peribadi. Naik moto baik punya laju sampao mencecah 60km/j. huhuhu.. laju tuh. Dulu ayah ambo selalu pesan jangan naik moto laju-laju. Biaselah. Orang tua mana xsayang anak kan. Ade tu xbagi naik moto sebab sayang.

Okeh!!! Dipendekkan cite. Bila ambo sampai cabang nak masuk Taman Segar ade satu kemalangan berlaku di simpang tu. Ambo difahamkan oleh sorg brader yg berada ditepi jalan tu yang terlibat dengan kemalangan tersebut adalah budak UPSI ngan sorg lelaki. Brader tu punya crite truk gak la. Sampai pecah kepala. Darah-darah habis kuar.(bersungguh brader tu crite kat aku.) aku tengok motor tertiarap di tepi jalan mencium bumi. Aku xsempat nk kenal pasti moto jenis ape sebab masa tu gelap. Lagi pun aku tergesa-gesa nk pergi umah kawan sbb ade benda penting nak bincang.

Jadi sahabat-sahabiah sekalian ambo nk pesan la skit. Kito semua nie dekat dh ngan ezam. So pandai2 la jaga kesihatan tu. Yang perempuan tu ambo ingtkan janganla dop berkeliaran malam-malam kalau xde kerja. Dop jerk at umah@kolej dan study gempak2. Nie study xde la kuat asyik merayau jer lebih. Mcm kutu rayau. Kalau korg eksiden sape yang susah dan sape yang korang susahkn? Mak bapak korg jugaklah korg susahkan. Xde salah nak keluar tapi biarlah dengan bersebab lebih-lebih lagi perempuan.

Kita kat UPSI ade 3 hari lag ink ezam. Nie kalau eksiden macam tu cm ne nk jawab ezam? Hehehe… nk tgk kertas ezam pun dh naik malas sbb xde mood. Cm ne nk ade mood. Balut sini balut sana. Mujur xkena kafan jer.huhuhu..

Ape2 pun ambo harap kawan-kawan semua sihat selalu. Ambo doakan kejayaan kita semua. Jangan lupa pakat-pakat doa kepada kawan yang lain. Bukan susah pun. Bukan kena bayar. Bila sudah solat tadah la tangan minta “Ya Allah berilah kejayaan kepada diriku dak juga kepada kawan-kawan yang mengenali diriku juga kepada seluruh kaum muslimin dan muslimat”..ketahuilah bahawasanya doa sorg kawan kepada kawan yang lain mudah untuk diterima oleh Allah Taala. Ok lah..

Ambo raso stakat nie dulu ambo nk berceloteh. Semoga kawan-kawan sukses semua.

Salam…

4 Cetusan minda:

acu~aya 18 April 2009 7:14 PTG  

hihihi..byk nasihat mu noh... hehe...

مَعهَدين الُمعلمْ 18 April 2009 7:17 PTG  

hehehe
org penang ckp kelantan..
cm siam jer..
hiihihi

acu~aya 19 April 2009 10:16 PG  

eleh... erm mls dah la nk bljr ckp kelantan!

مَعهَدين الُمعلمْ 19 April 2009 10:19 PG  

hihihi..da mrajuuk.. org gurau jer lah.. :)

  ©Template by Dicas Blogger.