Sabtu, 3 April 2010

SImposium yang bersimpang siur..

“fuh comel poster mu”

“hahaa…come gapo lagu nie. Pagi nie baru buat. Kalu aku stat buat minggu lepas lagi come aku rase..”

Si hamba Allah itu tersenyum apabila posternya dipuji.

“nie poster pasal ape nie?”

“Ntah lah.. aku sndiri pun tak faham ape aku buat. Buat last2 minit etek”

Hari ini semua sibuk membuat persediaan untuk pertandingan poster dan juga perbentangan projek akhir semester. Projek yang diusahakan lebih 12 minggu akan dibentangkan pada hari ini mengikut tajuk masing-masing. Saya tidak berkecuali sibuk mengatur dan mempersiapkan segala persiapan untuk melancarkan majlis yang bermula pada hari ini. Maljis yang bermula pada jam 2 petang bakal dirasmikan oleh Timbalan Naib Canselor Inovasi da Penyelidikan Prof Madya Mohd Bustamam.

Hari ini menarik juga apabila saya dapat kesan satu kelemahan yang ada dalam diri saya dan kawan-kawan yang lain. Kerja di saat akhir menjadi musuh sebenanya kepada diri. Sepatutnya kerja yang boleh dilakukan pada awal waktu ditangguhkan sehingga sedikit mencacatkan persediaan untuk poster dan juga perbentangan. Hasilnya kerja yang kalut akan memberikan keputusan yang kalut.

Apa pun semoga mereka hari ini berjaya membentangkan projek terakhir mereka pada hari ini dengan jayanya. Bersedialah untuk ditembak oleh juri-juri..hehe…
Wassalam..

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.