Rabu, 14 April 2010

Facebook dan Yahudi..

Sejak akhir-akhir ini kepesatan teknologi semakin mencengkam diri setiap orang. Kepesatan ini meletakkan manusia semakin bergerak pantas untuk beradaptasi dengan zaman baru sekarang ini. Disamping itu dakwah islam juga semakin unik dengan berkembangnya kepesatan teknologi. Dulu adanya friendster yang digunakan oleh sesetangah da’I dalam menyampaikan agenda Islam dan juga fikrah Islamiyyah. Kini teknologi terbaru ciptaan saintis hebat berbangsa Yahudi iaitu Facebook meluaskna lagi jaringan sosial dan dijadikan satu peluang keemasan kepada manusia yang menyedari kewajipannya dirinya sebagai pendakwah.



Ada suara-suara mengatakan bahawa Facebook adalah satu agenda Yahudi untuk mengesan aktiviti-aktiviti orang-orang Islam. Daripada interaksi sosial yang berlaku di Facebook Yahudi akan dapat mengesan gaya pemikiran orang-orang Islam sekarang. Teringat satu kisah yang diceritakan oleh seorang sahabat kepada saya awal-awal kisah kejatuhan kerajaan Khalifah Islam. Kejatuhan Khalifah Islam bermula dengan kejatuhan akhlak-akhlak Islam yang ada dalam jiwa umat Islam pada waktu itu. Sampai sekarang pun itulah senjata ampuh Yahudi untuk menjatuhkan Islam iaitu menjatuhkan akhlak umat Islam agar jauh daripada akhlak Islamiyyah. Yahudi menghantar wakil-wakilnya masuk ke dalam masyarakat di bawah kerajaan Khlaifah Otoman Turki untuk mengesan cara berfikir orang-orang bawah kerajaan Khalifah pada waktu itu. Apabila wakil-wakil itu balik mereka mengatakan pemuda-pemuda Islam mempunyai kekuatan jiwa yang kental kerana selalu memikirkan tentang permasalahan umat dan jihad.



Selang beberapa tahun sekali lagi Yahudi menghantar wakil-wakilnya untuk mengintip gaya pemikiran orang-orang Islam pada waktu itu. Pada waktu itu mengikut laporan wakil-wakil Yahudi gaya pemikiran umat Islam telah berubah. Mereka cintakan dunia dan pemuda-pemuda Islam mula bercakap tentang harta dan seks.



Maka Yahudi mempromosikan seks bebas secara besar-besaran melalui gaya kehidupan bebas dan juga bertentangan dengan ajaran Islam. Pelacur-pelacur berjaya diseludup masuk oleh Yahudi ke kawasan pemerintahan Islam dan melemahkan pemuda-pemuda Islam. Lama-kelamaan pemuda-pemuda Islam semakin jauh dari landasan agama apatah lagi untuk bercakap soal jihad. Itulah punca kejatuhan kerajaan Otoman.



Kini zaman yang serba canggih anak muda Yahudi menciptakan Facebook sebuah laman sosial yang dapat diakses oleh seluruh manusia di dunia yang mendapat capaian internet. Saya tidak pasti adakah cerita-cerita yang mengatakan yahudi menggunakan facebook untuk mengesan gaya fikir umat Islam itu benar taupun tidak. Apa yang saya lihat sekarang agenda pengislahan agak pesat juga di dalam ruangan Facebook. Banyak mesej2 Islam berjaya menarik perkongsian anak-anak muda untuk mendalami agama. Tidak kira bagaimana latarbelakan pemilik akaun Facebook mereka telah terbuka untuk mengetahui serba sedikit ilmu-ilmu agama daripada Facebook. Saya lihat beberapa topik yang dikeluarkan berjaya menarik perbincangan anak-anak muda. Mereka semua bukanlah berlatarbelakangkan pendidikan Islam tetapi mereka merasakan wajar untuk diambil bahagian untuk mengeluarkan idea-idea mereka sendiri.



Jikalau betul Facebook ini adalah agenda Yahudi. InsyaAllah agenda yang satu ini meletakkan Yahudi dalam kebingungan kerana pendedahan kepada kebenaran dan kehebatan Islam semakin terserlah..Padan muka Yahudi

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.