Ahad, 11 April 2010

Kanak-kanak palestina dan perjuangan pembebasan

Kanak-kanak itu dengan beraninya terus membaling batu kepada tentera Israel. Dia berang, dia marah, tanah tempat darahnya dikencing hina oleh Israel. Walaupun tubuhnya kecil tidak lagi menjadi satu alasan kenapa dia tidak keluar berjihad mempertahankan maruah Islam dan bangsanya.

Hatinya cukup marah, geram dengan kekejaman Yahudi.

“yahudi laknat.. Manusia bangsat”

Mulut kanak-kanak itu berkumit-kumit memarahi kekejaman Yahudi. Batu dibaling bertubi-tubi ke arah tentera Israel. Saiz tubuhnya tidak menjadi masalah kepadanya. Tetap berani mempertahankan hak. Akhirnya kanak-kanak itu ditangkap dan dipukul oleh tentera-tentera Yahudi. Mukanya ditampar tanpa belas kasihan. Bayangkan kanak-kanak yang baru berumur 3 tahun dilakukan sedemikian oleh si bangsat Yahudi.

“cakap siapa yang ajar kamu menentang kami” tanya askar Yahudi sambil menyakiti tubuh kanak-kanak itu.

“mesti ayah dan ibu kamu yang mengajarnya kan?” tanya si askar bangsat itu lagi.

“ Ayah dan ibuku dah lama mati dibunuh oleh kamu”kanak-kanak itu menjawab dengan suara lantang dan beraninya.

“jadi siapa yang ajar kamu menentang kami”

Kanak-kanak itu pun menjawab “abang aku yang ajar aku membaling batu kepada kamu”
Askar israel itu tadi dengan sepantas kilat menceroboh rumah kanak-kanak malang itu untuk menangkap abangnya. Abang kepada kanak-kanak itu yang berumur 4 tahun ditangkap dan dipukul oleh askar israel. Bayangkanlah kanak-kanak yang masih kecil berumur 3 dan 4 tahun yang sudah tahu erti perjuangan dipukul oleh kudrat askar Israel. Betapa dayusnya israel dan penyokong-penyokongnya..

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.