Rabu, 14 April 2010

Luahan hati hari ini (14/4/2010)


Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana masih lagi memberi kesempatan kepada aku untuk berada di alam dunia ini meneruskan kehidupan mengumpulkan redhaNya demi mencari kesenangan abadi diakhirat nanti.


Hidup sebagai hamba Allah adalah hidup mencari keredhaanNya. Apa sahaja kerja yang kita lakukan akan dikira oleh Allah Taala. Kita kadang-kadang memikirkan sesuatu yang kita buat itu kecil, tidak padan, tidak mampu untuk mencari keredhaan Allah. Tetapi ketahuilah walaupun sebesar zarah amalan yang kita lakukan pasti dikira oleh Allah Taala. Jangan fikir ibadah yang kita buat itu kecil manalah tahu dalam kekerdilan ibadah yang kita buat itu mengandungi rahmat Allah. Dan jangan pula kita fikir sekecil-kecil dosa yang kita buat itu adalah perkara ringan kerana mungkin itu mengandungi kemurkaan Allah dan mendapat kehinaan Allah.


“maka barangsiapa mengerjakan kebaikan sebesar zarrah, nescaya dia akan melihat (balasan)nya. Dab barangsiapa mengerjakan kejahatan sebesar zarah, nescaya dia akan melihat balasannya”


Surah Al-Zalzalah: 7-8

Ya Allah peliharalah aku daripada sebarang kemurkaanMu. aku lemah aku banyak melakukan kesilapan. ampunilah segala dosa-dosa aku. aku tidak layak kesyurgaMu tetapi mana mungkin aku bisa menahan siksa merakaMU ya Allah.

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.