Ahad, 22 November 2009

Kita sudah mempunyai jalan yang gersang..

hahaha..baca jangan tak baca.buku ATAS NAMA KEBENARAN cuba dihabiskan aku sepanjang program. Merungkai kejahilan puak2 Islam Liberal dan ancamannya..
Membahaskan modul yang bakal dijalankan, membuat perincian dan penyusunan selengkapnya.


Alhamdulillah akhirnya aku berjaya menamatkan Kursus Rakan Pengerak Ad-din yang dianjurkan oleh Pusat Islam selama 3 hari 2 malam di Janda Baik,Bentong (agak special nama tempat ini).



Besar harapan Ustaz Rosli Ketua Pusat Islam agar program ini berjalan dengan lancar tanpa ada halangan yang cuba membatasinya. Tetapi sememangnya kalau dah kerja ini melibatkan kerja agama Allah pasti akan ada kesusahan dan mehnah dalam nak memperjuangkannya. Biasala tu kan. Nabi sendiri sebagai kekasih Allah yang paling Allah cintai pun membawa Islam dengan segala macam ancaman, segala macam mehnah, segala macam kejian tidak cukup dengan itu fizikal nabi juga disakiti. Apatah lagi kita sebagai hamba Allah yang tidak mempunya keistimewaan apa-apa melainkan seorang yang cuba mencari redha Allah. So bersedialah dalam segenap hal.



Apa pun aku sendiri jauh disudut hati mengucapkan berbanyak terima kasih kepada HEP UPSI terutamanay TNC HEPA Prof Syah kerana memainkan peranan penting dalam menjayakan program Rakan Pengerak Ad-din. Itualh komitmen universiti dalam usaha untuk mewujudkan persekitaran yang ‘aman’ di UPSI.



Tiada gaji yang diharapkan. Tiada elaun yang ditunggu atau ditagih. Hanya ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada orang yang membuka jalan Islam iaitu jalan dakwah ini di UPSI. Sungguh besar pahala kepada orang yang merancang program ini dan orang yang meluluskan prgram ini. Semoga sentiada di dalam rahmat Allah dan sentiasa berada di jalan yang benar.



Menjadikan Islam bukan sahaja agama amal ibadat malah sebagai cara hidup dengan setiap aspek ditiru, dicelup, ‘dicopy’ daripada panduan agama. Nabi pernah berpesan kepada kita agar sentiasa berpegang teguh kepada Al-Quran dan Sunnah agar diri sentiasa berada di jalan yang benar (kalau pegang separuh-separuh tak leh ke?hehe).



Jalan dakwah ini semakin luas terbuka di UPSI. Hanya kita yang mempunyai fikrah harus mengambil peluang untuk menjadi pendokong yang utuh tanpa fikir penat dan lelah. Ini satu kesempatan, ini satu jalan untuk mencari pulangan harta yang cukup besar di Akhirat kelak. Sekurang-kurangnya senang untuk bersoal jawab di hadapan Allah apabila ditanya apa yang sudah dibuat untuk agamaNya. So sendiri mau ingatlah!!



Mungkin perancang program, pelulus program dan pendokong program ini bakal dihantar ke syurga terus??????

6 Cetusan minda:

zamfadliez 23 November 2009 3:35 PG  

nasihat dan writing yg baik...insya'la...hehe..adioos...~!

handhalah ibnu kamil 25 November 2009 1:33 PTG  

ana doakan yang terbaik.

insyaAllah ana akan menyumbang mana yang termampu.

Alhuakbar!

Pemuda@gamA 26 November 2009 9:33 PG  

Salam.
Ana sukakan semangat enta. Kekalkan sampai bertemu denganNya.

pak lah 6 Januari 2010 11:07 PG  

hidup semanagt paklah

  ©Template by Dicas Blogger.