Selasa, 20 Oktober 2009

Rakan Surau nak program giler-giler..


Semalam selesai sudah mesyuarat yang kesekian kali pimpinan Rakan Surau KHAR dan ahli rakan surau. Mesyuarat yang dikendalikan oleh aku sendiri sebagai pimpinan dalam rakan surau KHAR membuat post mortem untuk program kami yang lepas.

Alhamdulillah dalam mesyuarat tersebut bukan sahaja membincangkan post mortem program tetapi diselitkan juga dengan beberapa perkara yang dikira penting untuk ahli dan juga penduduk Kolej Harun Aminurrashid umumnya.

Ahli melontarkan cetusan idea bagaimana untuk mngeratkan lagi hubungan diantara ahli rakan surau. Sememannya dalam organisasi yang berterapkan agama macam rakan surau hubungan silaturrahim ataupun ukhuwah amat dititikberatkan. Ia menjadi titk tolak kepada berjayanya sesuatu program apabila perasaan kasih-mengasihani diantara ahli itu kuat.

Cadangan yang diberi adalah memantapkan perjalanan usrah dan juga membuat taaruf setiap kali meeting. Cadangan itu agak baik tetapi itu sudah menjadi kebiasaan dan tidak menunjukkan kelainan. Ahli-ahli rakan surau inginkan prgram yang bersifat santai dan outdoor.

Ermmm… aku dan Presiden rakan surau merangka satu program yang agak lasak iaitu ‘jungle trekking’. Tapi masih diperingkat cadangan dan insyaAllah akan diimplemenrtasikan pada awal sem hadapan. Agak seronok juga kalau program ini menjadi kenyataan. Sesuatu pengalaman yang luar biasa ahli rakan surau membuat program sebegitu kerana kebiasaannya aktiviti atau program rakan surau selama ini agak terbatas di dalam surau sahaja.

Apa salahnya mencari kelainan dalam sesuatu program. Yang penting pokok pangkalnya kita kena jaga hak Allah. insyaAllah apa yang kita buat akan mendapat keberkatan daripada Allah.

Selain itu apa lagi program yang sesuai untuk rakan surau???

4 Cetusan minda:

Muhammad Abu Handhalah bin Kamil 20 Oktober 2009 pada 10:30 PTG  

naik gunung kinabalu ke?

rehlah sungai samak.
memancing.
barbeque...

semua itu dilakukan sambil melakukan usrah.

enta bagi la taujihad.
hehehe.

*budget tak perlu banyak maa...

مَعهَدين الُمعلمْ 21 Oktober 2009 pada 12:59 PG  

stakat nie dalam perancangan nk daki gunung daik..

nk join ker??
leh dapat bajet daripada biro ko tak??

ukashah 21 Oktober 2009 pada 7:20 PG  

kemah keming demo..gogeh x

مَعهَدين الُمعلمْ 21 Oktober 2009 pada 7:36 PG  

hahaha..
xgogek langsung..

rapat jik..
kemah keming..

  ©Template by Dicas Blogger.