Ahad, 13 September 2009

Pokok akan sujud bersama kita pada malam ini

Salam Ramadhan kepada semua..


Menulis di malam ramadhan yang indah. Adakah malam ini malam ‘lailatulqadar’ ? InsyaAllah. Malam yang lebih baik daripada seribu bulan. Semua orang bercakap mengenai lailatulqadar. Yang tak solat lima waktu pun dop sibuk bincang pasal lailatulqadar. Ada yang cakap kalau nak tahu malam nie malam lailatulqadar atau tidak bolehlah bersolat tepi pokok. Kalau pokok tu sujud bersama dengan kita maknanya malam nie sudah pasti mala lailatulqadar. Tapi saya rasala kalau pokok sujud tepi kita mesti pengsan tanpa amalan kita malam tu..


HAHAHAHAHA…


Jomlah kawan-kawan kita solat tepi pokok. Ada berani? Mau cuba? Jom.. kalau sume makhluk pakat cube penuh orang kat luar umah malam nie. Lebih meriah daripada pasar malam jadinya.


Berkenaan malam lailatulqadar yang penuh dengan spekulasi dan cerita-cerita yang kadan-kadang sengaja ditambah, suka saya nak ajak sahabat-sahabat semua masuk ke web zaharuddin.net untuk mendapatkan sedikit penjelasan mengenai malam lailatulqadar. Dibawah ini saya sediakan link ke atikel tersebut dan sahabat sahabiah sekalian bleh la baca dengan jelas disana.


Satu penerangan yang cukup ringkas dan padat..


http://www.zaharuddin.net/content/view/608/72/

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.