Ahad, 13 September 2009

Cinta Farah II

Kini Farah terus bahagia bersama dengan cintanya. Setiap perkara disulami dengan senyuman kerana kuasa cinta lelaki internet itu amat kuat mengikat hatinya. Seolah-olah angau yang tidak kehabisan Farah terus melayan perasaan cintanya yang tidak kehabisan.

“Semoga cinta aku ini mampu mwmbawa aku ke syurga”. Semakin kuat angan-angan Farah. Angan-angan ini terus mengulit Farah sambil bibirnya yang manis itu tersenyum lebar dilambung angan-angan. Angan-angan yang tidak pasti. Angan-angan yang belum tahu kaca ataupun kristal.

Jam menunjukkan pukul 12 malam. Hati Farah tidak lagi tenteram untuk meneruskan mutalaah buku-bukunya. Ibarat fikiran yang sudah tepu dengan ilmu-ilmu. Makin disumbat makin pening kepalanya. Islamic ethics, business study sudah habis dimutalaahnya. Barangkali semua ilmu itu sedah meresap masuk dalam otak Farah. Lantas dengan bersemangat Farah mencapai lap top jenama Compat kesayangannya. Kini lap topnya dihiasi indah dengan ‘sticker’ berbentuk ‘love’ di bahagian belakang screen. Barangkali itulah lambang cintanya yang akan kekal abadi. Cinta bersama lelaki internet. Farah tersenyum sendirian memerhatikan ‘sticker’ itu. “yaahhhh!!! Inilah lambang cinta aku pada mu” bisik hati Farah. Wajah-wajah ‘cool’ lelaki internet itu terus menerjah menjamah pemikirannya. Farah tidak dapat menahan perasaan rindu lagi. “aku mesti hubungi ‘my heart’ aku”. Farah melaung sambil tersenyum. Farah semakin angau barangkali. Dia tidak sedar jikalau ada yang memerhati tindakannya dia akan dicop sebagai gila atau kurang siuman. Tapi farah tak kisah sebenarnya asalkan hati ini dapat diulit kerinduan bersama lelaki internet itu.

“Hai Farah. Salam.. rindu saya ker?hehehe”

“Hai wsalam.. ye la. Rindu awak la. Awak buat ape tu?”

“takde buat pe. Sy dop tgh chat ngan Farah la nie. Farah sorg je yg sudi layan chat ngan saya”

“Wah… betol ke nie?? Ntah-ntah ade perempuan lain dop chat ngan awk.. laki sekarang bukan bleh percaya sgt”

“Laaa… Farah x caya saya ker? Pernah ke saya tipu farah. L

Blaaa…

Laaa..

Blaa..

Farah terus melayan perasaannya bersama Mahadi. Setiap tulisan yang ditaipnya disulami dengan senyuman yang penuh makna. Malam semakin lewat. Farah semakin galak dengan YM dan Mahadi nya. Akhirnya tertidur di telan gelap.

Keesokan harinya Farah ada usrah bersama kak Hajar. Farah amat minat berusrah dengan Kak Hajar. Pasti akan ada topik yang menarik yang boleh dibincangkan bersama Kak Hajar. Kak Hajar adalah seorang jurutera bekas lulusan Universiti Teknologi Petronas bertudung labuh juga merupakan ahli kepada sebuah jemaah Islam. Beliau mengambil Farah sebagai anak usrahnya melalui kenalannya di kampus. Malam itu tanpa diduga ada satu topik hangat yang dibincangkan dengan kak Hajar. Topik ‘BERKAPEL… adakah ada dalam syariat?’

Tiba-tiba fikiran Farah teringatkan diri Mahadi. Perbincangan mengenai topik ‘kapel’ membuatkan Farah termenung panjang. Betul ke ‘kapel’ diharamkan di dalam Islam? Kenapa diharamkan? Bukankah ada perkara yang baik yang muncul bila berkapel?... persoalan-persoalan ini muncul di kepala Farah sambil berhempas- pulas dengan hujah yang telah diberikan oleh Kak Hajar. Fikiran Farah berkecamuk. Tidaaaaaaaaaaaaaakkkkkkk!!!! Farah sayangkan Mahadi…

2 Cetusan minda:

Tanpa Nama,  28 September 2009 8:08 PTG  

menarik citer ni akhi. mana dapat idea citer ni?macam realiti plak.moga citer dapat jd sedikit panduan buat diri ini.InsyaAllah

مَعهَدين الُمعلمْ 28 September 2009 9:25 PTG  

owh..
hehehe..
rekaan semata-mata sambil layan fikiran..

  ©Template by Dicas Blogger.