Selasa, 21 Julai 2009

PPSMI bakal dibincangkan di UPSI

Malam ini bakal berlangsung satu forum yang ditunggu oleh segenap lapisan masyarakat terutamanya pelajar-pelajar UPSI sendiri. Forum yang akan membincangkan mengenai isu PPSMI yang disiarkan secara langsung di Bicara Siswa TV1 akan dibarisi oleh ahli panel yang kritikal dan hebat iaitu NC UPSI, YDP MPP UM,YDP MPP UIA.


Saya cukup kenal dengan pembawakan yang bakal dibawa oleh dua orang Yang dipertua Majlis Perwakilan Pelajar dua buah universiti tersebut. Selain mempunyai daya kritikan yang tajam mereka juga mampu memberi satu jalan penyelesaian dalam sesuatu permasalahn. Itulah serba sedikit tentang mereka sepanjang saya mengenali mereka.


Majlis yang bakal berlangsung di SITC bakal menarik ramai pengunjung pada malam ini kerana isu ini memang hangat diperkatakan. Tambahan lagi isu ini berada dalam kancah pendidikan sememangnya bertepatan isu ini dibincangkan di UPSI.


Berbanyak terima kasih kepada Dr Syakinaz Desa kerana sudi membatalkan kelas pada malam ini dan memaksa kami hadir dalam program pada malam ini. Kalau tidak dipaksa pun kami tetap akan hadir. “cikgu yang baik”…(jangan lupa yer.. kelas xde tapi kena ganti..huhuhu)

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.