Sabtu, 10 Januari 2009

Cubaan fitnah yang cuba dilemparkan kepada MAHASISWA yg mengadakan demostrasi di KLCC.

CUBA BACA FITNAH YANG DILEMPARKAN OLEH SEORANG HAMBA ALLAH INI...""Semalam, selesai sahaja solat jumaat ribuan umat islam berhimpun secara aman di beberapa masjid utama seluruh negara sebagai menunjukkan tanda protes terhadap kekejaman israel.
Dan perhimpuan sedemikian turut diadakan di masjid al-syakirin KLCC dimana saya menunaikan solat jumaat
Perhimpunan dianjurkan oleh pelajar dari sebuah institut pengajian tinggi awam.
Apa yang sedikit mengecewakan, pengumuman telah dibuat oleh pihak masjid untuk mengadakan solat hajat sebaik sahaja selesai solat jumaat bg mendoakan saudara islam kita yang sedang berhadapan dengan serangan israel. Namun begitu, setelah selesai sahaja solat jumaat kumpulan pelajar ini terus sahaja berkumpul sambil menjerit2 dgn laungan anti israel, tanpa menghormati jemaah yang sedang melakukan solat hajat.
Sudahlah tidak sama2 menyertai solat hajat, sebaliknya membuat bising pula. Lebih mengecewakan, sebagian pelajar sibuk bergambar, gelak2 bersama rakan2.. jadi dimana rasa prihatin mereka sebenarnya..
banyak wang digunakan untuk mencetak poster berkualiti tinggi, glossy paper with full colour. kan bagus kalau wang tersebut digunakan utk membantu mereka di palestin.
di masjid2 lain pula, gelagat rakyat kita tidak kurangnya.. ada yang membakar bendera dan sebagainya.. turut tidak terkecuali kelihatan beberapa pemimpin parti politik jual muka.
apa yang ingin dikatakan sebenarnya, apa yang anda buat adalah sia2 dan sebenarnya tidak memberi apa2 manfaat atau tidak membantu sedikit pun.
cuma apa yang anda boleh lakukan, berilah sumbangan derma walau dalam bentuk apa jua sekali pun, dan dalam masa yang sama boikot la syarikat2 dari israel atau sekutu nya, dan sentiasa lah berdoa utk mereka.
-end-
epool86'''''
SUNGGUH AKU KESAL APABILA MASIH ADA LAGI ORANG YANG PERANGAI MACAM BARUA SETAN YANG MASIH LAGI MENGGUNAKAN SENTIMEN POLITIK DALAM ISU PALESTIN INI. AKU MEMANG TAHU PERARAKAN DI KLCC SEMALAM MEMANG DIANJURKAN OLEH PRO MAHASISWA TTP TIADA SATU PUN TERSELIT AGENDA POLITIK DIDALAMNYA.TIADA SEORANG PUN YANG MEMAKAI BAJU YANG BERLAMBANGKAN PARTI PAS ATAUPUN KEADILAN ATAUPUN UMNO. PERARAKAN ITU DIBUAT KERANA RASE PRIHATIN YANG TIMBUL DIKALANGAN MAHASISWA. TP AKU CUKUP KESAL DENGAN SIKAP SEGELINTIR SAMPAH2 MASYARAKAT YG MASIH BERFIKIRAN SEMPIT DALAM HAL INI. LAUNGAN TAKBIR DAN LAUNGAN ANTI ISRAEL BERMULA SETELAH SEMUA HADIRIN SELESAI BERSOLAT HAJAT.
MASA ORANG SOLAT HAJAT KEADAAN MASIH LAGI LENGANG SEBAB SUME ORG DOP SOLAT KAT MASJID.. SELEPAS ITU BARULAH BERARAK RAMAI2 KE KEDUTAAN MESIR..TP KENAPA MASIH ADA ORG NK CUBA BUAT FITNAH DALAM HAL INI??ADAKAH KERANA KECEWA ANDA TIDAK PANDAI MENGUSIK JIWA2 JIHAD ANAK2 MUDA MALAYSIA BERSAMA ANDA DALAM HAL INI?? WEHHH!!!SULUH DIRI TU SKIT..

2 Cetusan minda:

Tanpa Nama,  15 Januari 2009 pada 10:03 PTG  

manusia akhi....mcm2 perangai nye...bersabar la...

Tanpa Nama,  26 Mac 2009 pada 3:51 PTG  

huh, cerita lama ni. tapi kebetulan aku salah seorang yang ada masa perhimpunan kat klcc tu..

tapi ada betulnya jugak dia cakap, sebab aku memang nampak sebahagian budak2 dah mula berkumpul dan berteriak masa solat hajat tengah nak mula.. tapi semua budak lelaki la. aku rasa dia cakap pasal budak2 tu la..

  ©Template by Dicas Blogger.