Isnin, 29 Disember 2008

Palestin sengsara..


"Ya Allah selamatkan saudara-saudaraku di Palestin"

Pihak pengganas Rejim Zionis tetap berdegil melancarkan serangan terhadap saudara-saudara kita di Gaza. Serangan itu mengorbankan lebih 200 orang dan mencederakan ramai lagi yang lain. Bukan itu sahaja serangan tersebut turut merosakkan infrastruktur rumah, bangunan, elektrik seterusnya meletakkan penduduk Gaza dalam keadaan yang cukup sengsara.

 

Bekalan makanan yang semakib berkurangan memburukkan lagi keadaan. Sekarang kehidupan mereka bergantung dengan memakan rumput-rumput di tepi jalan. Tahu atau tidak tahu kita akan ditanya oleh Allah Taala apa yang telah kita buat untuk membantu saudara-saudara kita disana.

 

Aku menyeru kepada semua pembaca blog aku supaya menghulurkan sedikit bantuan kewangan untuk saudara kita disana disamping iringan doa yang tidak putus-putus. Kepada pelajar-pelajar universiti tidak salah kalau kita menyumbangkan sedikit daripada duit PTPTN kita untuk saudara kita disana. Ketahuilah mereka amat-amat memerlukan bantuan. Mereka tidak mahukan rumah yang mewah, mereka tidak mahukan kereta yang mewah, mereka tidak menuntut baju yang mahal. Cukuplah dengan sedikit bantuan makanan untuk mereka meneruskan hidup mereka. Sebagai insan yang berperikemanusiaan satu tanggungjawab kita untuk membantu mereka.

 

KALAU BUKAN KITA SIAPA LAGI??

Sebarang bantuan boleh disumbangkan kepada Aman Palestin Berhad seperti ang tertera di atas..

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.