Sabtu, 30 Mei 2009

Bukan stakat Komunis..Nasionalis pun ambo tolok..

Alhamdulillah hari nie sempat untuk aku berjumpe kawan-kawan lama setelah menjejekkan kaki ke Kelantan kembali awal pagi tadi. Petang setelah selesai solat jumaat aku berkesempatan untuk ronda-ronda Bandar Rantau Panjang bersama Ikmal dan pipi. Sambil dop membeli dan membelah sempat sembang-sembang pasal kehidupan dalam cuti sem nie.

Malam nie sempat pegi lepak kat umah mamat kat Pulai chondong. Adala sampai kol 11. Skrg mamat nie dop buat praktikal kat Hospital Pasir Mas. Huhuhu.. bukan doctor.. tapi MA..MA tu stand kepada Mak Aku..eh..bukan.. Medical Assistant kot..hihihi.. aku xpandai ongputih..


Dop sembang la skit2 ngan mama pasal perkembangan politik sekarang. Ade sentuh skit2 pasal Komunis yang dop bising dalam media 3 4 hari nie. Gawat dong.. kadang2 naik muak dengan isu komunis nie. Mamat de citer kat aku bila wartawan Tanya Tok Guru Nik Aziz iaitu Menteri Besar Kelantan pasal Komunis. Tok guru bagi jawapan yang tidak disangka2 kan.. baik punya jawapan tok guru bagi. Tergelak besar aku bila mamat citer kat aku pasal jawapan tok guru kepada wartawan. Tapi aku xpasti la benda nie kuar ke x kat television. Aku rase xmungkin keluar. Kalau kuar xpasal2 kena banned stesen tv yg keluarkan itu. Nak tahu pet ok guru jawab… lebih kurang mcm nie la..”ambo bukan stakat fahaman Komunis jer ambo tolok. Fahaman Nasionalis yang memisahkan agama dan kehidupan pun ambo tolok..”


Hehehe…nampak?? Baik punya jawapan. Kalau media Tanya pemimpin2 lain mesti dorg akan cakap “ kita mesti tolak komunis sebab komunis dah bawa banyk bencana kepada kita”..”kita mesti tolak komunis sebab komunis merosakkan Negara kita”..”komunis boleh membawa ketidakstabilan kepada ekonomi dan Negara kita”…hiihihi.. alih2 datang sorg ulama jawab macam tu. Lain daripada yang lain.. fuh!!! Memang aku respek lah ngan jawapan tok guru. Pendek dan padat. Penuh bermakna.

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.