Selasa, 26 Mei 2009

Dah habis dah latihan aku..

Alhamdulillah selesailah sudah latihan menembak Palapes UPSI pada kali ini dihiasi dengan adegan ganas dan hiburannya yang tersendiri. Latihan selama seminggu di Kem Hobart GUrun, Kedah memberi kepuasan tersendiri dan lain daripada yang lain.
huhu... Ade macam gaya komando x??
Nie dah bersiap sedia nak balik UPSI
Hari pertama dan kedua kitorg hanya berlatih kat Markas Palapes UPSI jer. Hanya latihan fizikal dan pentadbiran. Perjalanan ke Kedah baik punya perjalanan bila aku diarahkan untuk menaiki trak 3 tan. Aduh!! Banyak punya siksa daa.. Naik trak mcm naik kuda. Da ler jauh. Klau dekat xdela kisah sgt. Huhuhu.. Tapi yang penting best sbb banya pngalaman yg aku dapat masa naik trak. Yang paling aku suke tgk ialah MP (Polis Tentera) halang kereta awam untuk bagi trak kami teruskan perjalanan. Huhuhu.. skali tgk mcm beri laluan kat anak raja. Tp yang hampehnya keadaan xdela mcm anak raja sbb dop kat atas trak yg xselesa.


Brader2 MP pun otai punya orang. Xde nmpk penat kat wajah dorg untuk escot kami dari Tanjong Malim ke Gurun. Cayalah Askar Malaysia. Mantap dan hebat. Yang xmantap ialah solat jer xjaga..hehehhe.. tp aku jagala. Ape barang xjaga solat. Brader2 MP kejap dop blakang trak kejap dop depan trak. Xde dop pk letih nk kawal kenderaan lain supaya pergerakan kami lancar.
Skali aku tgk mmg letih kerja dorg nie. Dahler berisiko tinggi. Ape x nya. Klaulah masa pandu moto berkuasa tinggi tu tiba2 terbabas atau terlanggar kreta lain kan naya tu. Tp dorg memang pro lah. Kalah mat rempit. Mungkin dorg nie sebelum masuk askar mereka nie adalah antara mat rempit haram jadah yang membuat onar di Negara kita. Huhuhu… mungkin lah kan. Tp xpelah. At least dorg sedar dan sekarang dorg berkhidmat untuk Negara.

Sampai kat Hobart Gurun lebih kurang dalam 6 jam kot. Adeh!! Lama tu. Dalam hati memang dup dap dup dap takut nk tembak mortar. Huhuhu… tu bukan jenis peluru mcm peluru M16 atau AK47 ataupn Styer. Tu salah satu BOM beb. Klau meletup di badan bukan cedera tapi hancur berkecai ler jawabnya. Alhamdulillah aku Berjaya menembak 2 biji mortar. Nak tahu brape harga sebiji bom mortar?? RM 700. Aku tembak 2 biji so harganya RM 1400. Tu baru aku sorang. Pastu korang darab ngan 109 orang kadet yang menembak setiap seorang 2 biji bom mortar. Bukan main banyak duit rakyat daripada kementerian Pertahanan digunakan untuk latihan. Tu baru Palapes UPSI jer. Klau campur ngan Palapes lain mmg banyak gilerkan duit rakyat digunakan untuk latihan tentera. Huhuhu… Tp xpelah. Tu pun untuk kepentingan rakyat Malaysia gak. Jgn seleweng duit rakyat dah ler. Jgn la harga bom mortar RM 200 pastu claim lak RM 700. Kan tu haram jadah namanya. Bagi yang haram ler…

Dah banyak kali berlaku kn???? Ape?? Sukhoi.. huhuhu.. aku xnk tuduh sape2…

Jadi akhir katanya latihan pada kali ini memang best dan mantap ler. Pentadbiran pun ok jer walaupun aku ade skit xpuah hati ngan beberape senior. Tp xpelah…LAYAN!!!!!!!!

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.