Ahad, 10 Mei 2009

Revolusi yang ditanguhkan..Angkuh dan biadabnya manusia

Alhamdulillah sykur kepada Allah Taala setelah berhempas pulas selama dua minggu akhirnya aku Berjaya menghabiskan kelapan-lapan paper aku dengan jayanya. Huhu.. jawab tu memang boleh jawab betol atau salah tu lain kire. Semoga ada kejutan untuk sem nie walaupun study xdela seberapa. Hehehe.. insyaAllah.

Penghabisan paper aku iaitu pada 8 mei paper Pedagogi Pendidikan disambut dengan peristiwa-peristiwa menyayat hati dan menyakitkan hati melihat Demokrasi politik Malaysia. Maksud aku ialah suasana politik di Perak. Bagaikan perang saudara yang tidak kehabisan. Aku yakin dan pasti sidang dun yang berlangsung pada 7 Mei akan menambahkan lagi parah dan kacau bilau di Perak “Darul Gamuda”.

Pada 8 Mei 2009 rakyat disajikan dengan berita-berita busuk penuh sensasi di Berita Harian, Utusan, Metro dan lain-lain ahkbar Pr UMNO. Tajuk-tajuk berita yang mengkhabarkan kepada rakyat jelata bahasa UMNO lah sebaik-baiknya dan PR lah sejahat-jahatnya makhluk ciptaan Allah. Ayat-ayat cuba diolah sebaik mungkin untuk mengambarkan kejahatan pemimpin-pemimpin pakatan rakyat dan juga penyokong-penyokongnya.

Beberapa pemimpin Pakatan Rakyat ditangkap semacam penjenayah yang dikehendaki oleh Negara. Contonha Saudara Mat Sabu ditangkap dengan tidak bersebab. Polis dengan bersenjatakan senjata-senjata moden yang begitu mengerunkan berkeliaran sekitar Mahkamah Tanjong Malim. Sungguh menghairankan kerana tugas polis sekarang lebih kepada ingin menjaga pemimpin-pemimpin PR yang berupaya menjatuhkan UMNO. Nak jaga “botak chin” dulu xdela sehebat nak jaga mat sabu. Betapa bahayanya mat sabu sorang nie. Patutla rogol, bunuh, rompak semakin naik bilangannya dek kesibukan polis menjaga orang politik. Bilakah benda ini akan berakhir?? Macam tiada kesudahannya. “Ya Allah jauhkan bala keatas bumiku Malaysia yang tercinta ini. Tangguhkan dulu Revolusi yang telah engkau tetapkan. Aku tahu para jemaah revolusi bersiap sedia memusnahkan manusia yang semakin tidak terkawal lagi perangai kesyaitanannya”.. sengaja aku berkata-kata sebagaimana penulisan Syahnom Ahmad di dalam buku “revolusi Yang Ditangguhkan”.. Belilah buku ini. Sangat berguna dan bagus walaupun ayat-ayat yang digunakan kasar dan keras. Kadang-kadang diri kita mesti dididik dengan cara tersebut.

Kini aku berada di kampong. Kelantan tidak sepiruk Perak yang kini negeri ku UMNO tidak lagi bernafsu untuk “merogolnya”. Nafsu itu seolah-olah musnah setelah Pilihanraya Umum ke-12 baru-baru ini. Alangkah bertuahnya kerajaan Islam dibawah pimpinan tok guru Nik Aziz sekarang. Semoga Allah panjangkan usia tok guru dan memperjuangkan hudud agar dapat dilaksanakan di negeri Kelantan tercinta ini. Draf sudah ada tetapi terpaksa ditangguhkan perlaksanaannya kerana perangai UMNO yang sememangnya bencikan hudud. Terbatas dek Perlembagaan. Sialnya manusia mencabar hokum-hukum Allah. “Ya Allah tangguhkan dulu revolusi yang dirancang. Berilah masa kepada mereka untuk bertaubat.”

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.