Jumaat, 18 Mac 2011

Ya Allah.. makbulkan doa si DIA...

Rindukan sahabat-sahabat Rabitah Murabbi.



Nawwar



Pokwe



Sani



Adnan



Pian



Azrul



Amin



Fazli



Fathi



Hari ini tanggal 17 Mac sepatutnya kami berhalaqah di Gunung Senyum, Temerloh. Tetapi malang sekali nasib saya apabila ada beberapa tugasan di sekolah yang perlu saya selesaikan. Lumrah guru praktikal. Menjadi mangsa ragging guru-guru lama. Tetapi ku ingin ucapkan terima kasih tersangat banyak kepada mereka kerana memberikan kepercayaan kepada anak muda ini untuk memetik ilmu di Panglima Perang sekolah bertuah.



Gugusan ilmu yang ku petik insyaAllah akan diabadikan untuk dijadikan bila menjadi guru kelak. Guru ke ladang. Ladangnya adalah ladang tarbiyah. Pelajar-pelajar adalah tanaman yang perlu disemai dan dibajai. Pelajar juga manusia. Nakal dan jahat mereka adalah nakal jahat manusia. Manusia.. Allah juga telah mengutuskan manusia untuk menjadi Nabi dalam mentarbiyah manusia. Janggal sekali kalau malaikat yang membetulkan nafsu manusia. Malaikat yang tidak makan, tidak minum, tidak bernafsu. Mustahil sekali untuk mentarbiyah manusia. Allah turunkan nabi dan rasul untuk tarbiyah manusia. Anak-anak muridku.. Gurumu juga manusia. insyaAllah terimalah tarbiyah dariku ini..



Nukilan pendek rindukan sahabat. Juga aku perlukan seseorang yang istimewa dalam hidupku. Moga-moga Allah permudahkan perancangan kami berdua… Amin. Sahabat-sahabat. Doakan daku..

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.