Rabu, 18 Februari 2009

Caca merba melayu ku

Beliau masih menteri besar Perak yang sah kata KU LI

Assalamualaikum..

Salam sejahtera kepada sahabat sahabiah sekalian..
Alhamdulillah hari ini sempat juga ana mencoret sepatah dua kata setelah sekian lama sepi daripada berblogging. Tuntutan-tuntutan tugas dan juga kekangan line internet yang begitu teruk menyukarkan aku nak online seminggu dua yang lepas. Hr nie aku online pn sebab dop lepak bilik kawan…adeh teruk tol line internet kat kolej aku nie..nk kena g repot nie..

Ermmm…ape nk crite ek.. pasal politik semasa??kehidupan?? event2 besar kat kolej2??
Ermmm…pasal politik dulu lah.. huhuhu..kalut.. memang kalut. Bergaduh melayu sama melayu berebut takhta. Orang cina plak tepuk tangan tengok melayu bergaduh.. Itulah antara dialog yang keluar daripada mulut sesetengah orang tanpa membuat sedikit kajian mengenai politik Negara kita. Kajian bukan sahaja pasal politik malah kita kena tahu juga pasal perlembagaan Negara.

Kalau xtahu maka jadilah macam beruk-beruk dijalanan yang berdemo membantah tindakan karpal singh. Padahal tindakan kapal pecah tu saman sultan Perak xde bertentangan pun dengan perlembagaan. Maka jadilah bodoh kita orang2 melayu khususnya UMNO berdemo dijalanan macam berok2 bak kata Khairy Jamaluddin menantu Pak lah yang tersohor itu. Kalau karpal dah saman mengikut undang-undang negara seharusnya kita berdepang dengannya mengikut undang-undang jugalah..bukannya dengan emosi.. aku sndiri pn xberapa suka dengan tindakan karpal. Tp kena faham situasilah.. perbuatan dia tu xmelanggar undang2 dan perlembagaan pun. Erkk!!! Cuba check budak mana yang pinda dan ubah perlembagaan sampaikan raja2 melayu dibuat sebegitu rupa?? UMNO BN jugak yang buat kan.. Berak merata pastu mula la bising kata orang yang berak…Alahai UMNO..

Bila keadaan dh mula nk reda timbul plak isu foto bogel Adun bukit Lanjan iaitu Elizabeth Wong. Adus!!!!!.. terkejut den dibuatnya. Kerja jahat lagi hina. Maka berduyung2lah pemimpin2 UMNO mendesak eli meletak jawatan. Erk.. satu lagi kerja bodoh. Asyik nk suluh kesalahan orang sedangkan benda ini berlaku di dalam BN sume pakat diam jer.. rujuk atikel dalam harakah.. http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=19442&Itemid=1

Erkk!!!!! Maaflah kepada kawan sekiranya ayat2 aku tu kasar dan tidak elok ditulis semacam itu.. aku sekarang ini sedikit kesal dengan cara berpolitik orang melayu yang tidak ‘jantan’. Dorg berpolitik mcm masyarakat jahiliyah yang xtahu ape. Yang penting dapat kuasa dan pangkat jer. Pastu sume nk kebas…

Adeh!!!!!!!!!!!! Bila la bangsaku nak berubah..

0 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.