Rabu, 22 Oktober 2008

Kejutan yang tidak disangka2..(TSUNAMI politik UPSI)

Seluruh pendokong Pro-Mahasiswa(kebajikan) mampu tersenyum lebar dengan keputusan yang diumumkn oleh Dato' Naib Canselor semalam. Dengan kemenangan 8 daripada 21 kerusi maka dengan ini kumpulan Pro Mahasiswa dapat menafikan 2/3 kemenangan Pro -Aspirasi. Jika dilihat berdasarkan keputusan untuk 2 tahun yang lepas kumpulan Pro-Aspirasi dapat menyapu bersih kesemua kerusi didalam PRK. Dengan keputusan yang tidak disangka2 yg dikeluarkan oleh Dato' NC semalam menceriakan keredupan yang bersarang di Universiti Pendidikan Sultan Idris.

Calon Pro Kebajikan yang menang dalam PRK kali ini adalah Akmal Madzir(umum), Nur Aqilah(umum), Arif(umum),Hanif Azwan(FST),Norhafizawati(FST),Mohamad ZUlhilmi(FSKPM),Adriyani(FSSK)dan Hisham(FSM)yang menang tanpa bertanding. Manakala calon Pro Kebajikan yang tewas pula adalah Wan Nasron(umum), Nazira(umum), Nurul Iman(FSSKPM) dan Suhainizam(FTMK).

Kekalahan Rashid(Pro-Aspirasi) didalam pilihanraya kampus adalah satu kekalahan yang tidak disangka-sangka akan berlaku. Dengan menifesto beliau yang begitu hebat dan kesohoran dia di Universiti Pendidikan Sultan Idris menyebabkan saya sebagai Pemerhati politik kampus di UPSI amat terkejut dengan kekalahan beliau. InsyaAllah dalam sehari dua lagi sy akan cuba mendapatkan maklumat faktor kekalahan beliau pada PRK kali ini.

4 Cetusan minda:

andalusia 22 Oktober 2008 10:23 PG  

hebat sgt ke rashid tu?
xpenah kenal pon dia sebelum ni..
nampak pun xpenah..

Tanpa Nama,  22 Oktober 2008 12:02 PTG  

Mengikut maklumat yg ana dapat daripada blog upsikini rashid mmg famous dikalangan pelajar sem 1.Die agak menonjol semasa MSK yg lepas..Kire nk mencapap la utk pilihanraya kampus..huhuhuhu..

jojambul 23 Oktober 2008 11:13 PTG  

hmmm... Rashid tu patut dpt pgajaran trsebut.. jgn yakin sangat..
dan satu lagi ubah sikap tu jgn bangga diri n biadap...
sbb tu ramai yg x nk dia jd pemimpin coz dgn sikap dia bgitu... budak2 senior mmg faham n tahu dgn prangai rashid tu.. so kbykkan undian yg dia dpt adalah dr budak sem 1 yg terpngaruh dgn dia coz dia kan slalu mnonjol dlm SMU... dan budak2 SMU..
dan lagi satu byk flyers2 dia d koyakkan so itu membuktikan ramai mahasiswa/i tak nak dia....
alah Rashid saya n mahasiswa/i lain pun tahu dgn sikap awak tu so jgn bangga diri n riak yer.. awak tu blm ckup hebat n perfect sgt...
saya dh dgr desas-desus pasal Rashid yg kurang ajar dgn lecture..
so skali lg nasihat kpd Rashid ubah sikap tu sikit jgn suka bangga diri, riak n merendah2 org serta membeza2kan org dgn diri awak..
coz manusia ni x perfect semuanya..

Tanpa Nama,  24 Oktober 2008 1:28 PG  

xsangka sirasyid tu cm tu..memalukan UPSI jer..
nasib baikla die kalah...
Klau xhancus barisan MPP..

  ©Template by Dicas Blogger.