Jumaat, 26 September 2008

Sahur terakhir di Kolej(KHAR)

erkkk.....
Alhamdulillah aku baru sahaja lepas menjalani iibadah sahur..
Wah!!makan sahur pun satu ibadah..
indahnya Islam..
dengan menyuapkan makanan ke mulut kerana Allah dikira ibadat dan mendapat pahala.
Islam the way of life..
aku bangga kerana beragama dengan agama Islam..

Kali ini aku nk cite skit pasal sahur terakhir aku di KHAR UPSI sebelum melangkah pulang ke kampung halaman..
Ape kes aku nak cite pasal sahur aku sehinggakan orang lain kenaa baca??
hehehe..
bukan ape..
sahur kali nie aku rase lain skit..
sahur untuk kli terakhir bersama2 teman membuatkan ku senyum ketawa. Ada lawak jenaka, gurau senda, usik mengusik dan macam2 ragam lagi..




(Gambar sekadar hiasan)


aku, zaim, botak, jo, poksa, pokbe, sopi sahur bersama untuk terakhir kali di KHAR sebelum melangkah pulang ke kampung. Sebelum nie kami xpernah sahur bersama.Biasanya aku zaim dan botak jer yg sahur bersama sbb kitorg satu rumah. Tp kali nie sahur dirumah poksa menjadi memori yang amat bermakna bagi aku.. Indahnya persahabatan, indahnya gurauan.
Lauk pauk kitorg pada kali nie ditaja oleh Markas PALAPES UPSI..
pada sebelah petang pokbe dan poksa pergi menebalkan muka kat markas dan mendapat sedikit lauk..Bestla jugak lauk2 tu..Kebetulan pada hari nie ade majlis berbuka puasa antara Pegawai dan staf2 jurulatih..Kesempatan itu poksa dan pokbe mengambil kesempatan menagih sedikit ihsan untuk mendapatkan lauk..
huhuhuhu..
xpe2..
janji dapat lauk..
ape orang nk kata katalah..

1 Cetusan minda:

  ©Template by Dicas Blogger.